Poseł Adam Szejnfeld, członek kapituły „Teraz Polska”, 5 grudnia br. wziął udział w uroczystości wręczenia nagród konkursu „Teraz Polska Promocja”. Już po raz siódmy Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA, Polska Organizacja Turystyczna oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zorganizowały konkurs na najlepszą pracę magisterską, dotyczącą promocji Polski.
Jest wiele barier dobrej i skutecznej promocji Polski za granicą. Są bariery prawne, finasowe, ale nie można zapominać także o barierze polskiej mentalności. Wciąż bowiem jesteśmy bardzo samokrytyczni, nic nam się nie podoba, uważamy, ze jesteśmy w ogonie Europy i świata, ciągle nam nic się nie udaje, marnujemy swoją szansę… To nie jest prawda i rzeczywistość przeczy takim twierdzeniom. Ale takie samooceny i zachowania są rejestrowane przez zagranicznych obserwatorów życia w Polsce i nie pomagają nam budować wizerunku sprawnie i dynamicznie rozwijającego się kraju. Musimy się wyzbyć polskich kompleksów i z optymizmem myśleć o naszym kraju, naszych osiągnięciach i o naszej przyszłości – mówił podczas uroczystości poseł Szejnfeld.
Tegoroczna edycja konkursu zebrała rekordową liczbę zgłoszeń – aż 124 prace magisterskie! Ich tematyka dotyczyła głównie kwestii promocji turystycznej Polski, jej regionów, miast i produktów turystycznych, wizerunku Polski w świecie i instrumentów jego poprawy, dobrych praktyk w promocji Polski, atrakcyjności inwestycyjnej miejsc, innowacyjności gospodarki Polski na tle Unii Europejskiej oraz niekonwencjonalnych sposobów finansowania przedsiębiorstw z sektora MŚP.
O wysokim poziomie merytorycznym prac niech świadczy fakt, że wszystkie nagrody konkursowe zostały przyznane. Kapituła konkursu pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, prorektora UW, przyznała 3 nagrody główne ufundowane przez PAIiIZ, PARP i POT, 8 nagród specjalnych ufundowanych przez ministerstwa oraz IAM i Fundację PZU, a także przyznała 5 wyróżnień. Pula nagród wyniosła 50 tys. zł.
Wyniki VII edycji konkursu „Teraz Polska Promocja”:
- Nagroda główna I stopnia – Agata Krzemień, praca pt. „Osobowość człowieka a atrybuty marki destynacji turystycznej”
- Nagroda główna II stopnia - Piotr Szczepaniak, za pracę „Konkurencyjność polskiego i niemieckiego przemysłu przetwórstwa rybnego na tle wspólnego rynku Unii Europejskiej”
- Nagroda główna III stopnia – Katarzyna Groblewska za prace „Innowacyjność gospodarki Polski na tle Unii Europejskiej”
Nagrody specjalne otrzymali m.in.:
- Nagroda specjalna Ministra Gospodarki – Joanna Halik za pracę Instrumenty dyplomacji gospodarczej wykorzystywane w promocji polskiej gospodarki za granicą na przykładzie działań podejmowanych na rynku Konfederacji Szwajcarskiej.
- Nagroda specjalna Ministra Spraw Zagranicznych – Agata Ranachowska za pracę Branding narodowy, jako sposób budowania pozycji międzynarodowej państwa. Analiza skuteczności na przykładzie Polski.
- Nagroda specjalna Ministra Sportu i Turystyki – Olena Kulykovets za pracę Parki tematyczne i parki rozrywki – pułapki turystyczne czy nowe atrakcje w turystyce kulturowej.
- Nagrodę specjalna Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Anna Nowak za pracę Uwarunkowania, charakterystyka i perspektywy rozwoju turystyki winiarskiej na Ziemi Lubuskiej.
- Nagroda specjalna Ministra Rozwoju Regionalnego – Judyta Lubacha-Sember za pracę Konkurencyjność regionu świętokrzyskiego
- Nagroda specjalna Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Łukasz Maźnica za pracę Kulturowe uwarunkowania rozwoju miast kreatywnych oraz rozwoju lokalnego
- Nagroda specjalna Instytutu Adama Mickiewicza – Krzysztof Biliński za pracę Program promocyjny Polska! Year zrealizowany przez Instytut Adama Mickiewicza, jako działanie w obszarze brandingu narodowego
Źródło: www.terazpolska.pl/
Marta Łasak
asystentka posła Adam Szejnfelda