Prezydent Piotr Głowski podziękował posłowi Adamowi Szejnfeldowi za jego zaangażowanie na rzecz remontu Dworca PKP w Pile. Miejsca takie jak dworzec kolejowy, czy PKS to jedne z pierwszych wizytówek, jakie widzą odwiedzający daną miejscowość. Dlatego tak niezwykle ważne były nasze wszystkie działania, aby pilski, zabytkowy dworzec PKP odzyskał swój dawny blask – powiedział poseł Adam Szejnfeld, podczas wspólnej konferencji z Piotrem Głowskim, prezydentem Piły, która odbyła się 25 marca br.
Bardzo dobra współpraca z posłem Szejnfeldem w tym przedsięwzięciu, jak i wielu innych, dała szanse na doprowadzenie do ogłoszenia przetargu na remont naszego dworca. Mamy nadzieję, że teraz prace będą realizowane płynnie i za dwa lata będziemy mogli korzystać już odnowionego dworca – mówił prezydent Piotr Głowski.
Bardzo się cieszę, że mogłem pomóc w sfinalizowaniu tego przedsięwzięcia. Teraz będziemy bacznie pilnowali, by dalsze działania były realizowane zgodnie z założonymi planami - mówił poseł Adam Szejnfeld.
Przedmiotem ogłoszonego przez PKP przetargu jest wykonanie przebudowy dworca kolejowego Piła Główna wraz z rozbiórką budynku sanitariatów, przebudową placu przydworcowego z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz projektem i realizacją dworca tymczasowego.
Budynek dworca kolejowego zlokalizowany jest na międzytorzu i jest podpiwniczony, posiada trzy kondygnacje naziemne. Podstawowym przeznaczeniem budynku jest funkcja dworca. W budynku znajdują się hol główny, kasy biletowe, poczekalnie dla podróżnych oraz toalety publiczne wraz z lokalami przeznaczonymi pod wynajem.
Wymagane jest wadium w wysokości 450 000 zł. Oferty należy składać do 4 kwietnia 2014 do godziny 12.00 w siedzibie PKP SA na ulicy Szczęśliwieckiej 62 w Warszawie. Kryterium udzielenia oceny jest cena (waga 70) oraz termin realizacji robót (waga 30).
Wstępne plany dotyczące remontu i przebudowy dworca w Pile zakładały pozostawienie tylko jego najstarszej części. Hala z kasami biletowymi miała zostać wyburzona. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ze względu na stanowisko konserwatora zabytków nie zaakceptowało jednak tego projektu. Spółka PKP SA odwołały się od decyzji ministerstwa. Prace miały rozpocząć się na przełomie 2013 i 2014 roku. Spółka PKP SA musiała jednak zaktualizować projekt i zrezygnować z pomysłu wyburzenia części obiektu. To spowodowało przesunięcie terminu rozpoczęcia prac.
źródło: inf. własna oraz www.rynek-kolejowy.pl
Marta Łasak
asystentka posła Adama Szejnfelda
www.szejnfeld.pl
www.kobiecastronazycia.pl