Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Ekonomista i polityk o handlu. Dyskusja posła Adama Szejnfelda i prof. Witolda Orłowskiego

Redaktor admin on 14 Marzec, 2011 dostępny w Komunikaty. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Poseł Adam Szejnfeld, przewodniczący sejmowej Komisji Przyjazne Państwo oraz ekonomista, prof. Witold Orłowski wzięli udział w panelu dyskusyjnym pt.: „Wpływ nowoczesnego handlu na polską gospodarkę i społeczeństwo – perspektywy i wyzwania”. Konferencja odbyła się w Warszawie, w siedzibie Polskiej Rady Biznesu.

W dniu 2 marca 2011r. Przedstawicielstwo METRO GROUP w Polsce zorganizowało pierwsze spotkanie z cyklu „Rozmowy o handlu”, zainspirowane projektem „Mittwochsgesellschaft”, realizowanym przez przedstawicielstwa koncernu w Berlinie. Pierwsze „Rozmowy o handlu” miały charakter inauguracji cyklu spotkań. Dlatego też wybrano przekrojowy temat spotkania „Wpływ nowoczesnego handlu na polską gospodarkę i społeczeństwo – perspektywy i wyzwania”. Założeniem było, aby usystematyzować wiedzę zebranych gości na temat branży handlowej, jako takiej, oraz wyłonić kluczowe zagadnienia, mające znaczenie dla gospodarki narodowej oraz dla życia codziennego Polaków.

Renata Juszkiewicz, Head of METRO GROUP Representative Office In Poland, powitała honorowych gości: Michaela Wiedmanna, Head of Corporate Relations METRO GROUP, Dr. Rainhardt von Leoprechting, President of EuroCommerce i Uwe Hölzer, Prezes MCC Poland. Michael Wiedmann przybliżył zebranym ideę organizowanych w Niemczech “Mittwochsgesellschaft”, która posłużyła jako wzór dla polskich „Rozmów o handlu”.

Merytoryczną część spotkania otworzyła prelekcja Prof. Witolda Orłowskiego, wybitnego ekonomisty, byłego doradcy Prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego. Następnie do panelu dyskusyjnego zasiedli Prof. Orłowski i Adam Szejnfeld, poseł na Sejm z ramienia Platformy Obywatelskiej oraz były Wiceminister Gospodarki. Dyskusję poprowadził Andrzej Nierychło, znany dziennikarz ekonomiczny TV Biznes.

Tezy postawione przez panelistów zostały rozwinięte i pogłębione podczas dyskusji z gośćmi obecnymi na sali. Wśród zaproszonych gości byli przedstawiciele polityki, administracji publicznej, środowisk akademickich, organizacji pozarządowych, w tym licznie reprezentowani byli szefowie zrzeszeń handlowych oraz branży produkcyjnej, a także dziennikarze. Dyskusja była bardzo ożywiona, a jej uczestnicy podnosili kwestie roli handlu pod kątem rozmaitych aspektów. Wszyscy odnieśli się bardzo pozytywnie do nowej inicjatywy METRO GROUP i potwierdzali ogromną potrzebę organizowania tego typu debat, które przyczyniają się do lepszego zrozumienia branży handlowej i poprawy jej wizerunku. Przedstawicielstwo METRO GROUP w Polsce planuje organizować kolejne „Rozmowy o handlu” co kwartał.

(źródło – POHiD)

BAS

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)