Konkurencja w sektorze gazu, polityka energetyczna oraz nowoczesny klient na rynku energii to tylko niektóre tematy w tegorocznej agendzie XVIII edycji Konferencji Energetycznej EUROPOWER, która odbyła się w dniach 20-21 listopada 2013r. Poseł Adam Szejnfeld, członek Rady Programowej Konferencji, 20 listopada br. uczestniczył w panelu dyskusyjnym „Społeczna gospodarka rynkowa w Polsce: jakie państwo, jaki rynek – czy możemy być konkurencyjni?”.
Bardzo wysoka dynamika i efektywność polskich przemian skonsumowały już proste rezerwy rozwoju. Nadszedł czas na bardziej nowoczesne budowanie przewag konkurencyjnych, na przykład poprzez inwestycje w innowacyjność, w badania i transfer wiedzy do gospodarki – powiedział podczas spotkania poseł Adam Szejnfeld.
Podczas debaty zastanawiano się jak wygląda przedsiębiorczość po polsku, czy potrzebna jest nowa polityka przemysłowa, a może inna promocja eksportu. Ponadto zastanawiano się nad narodową strategią integracji europejskiej. Oprócz posła Szejnfelda w panelu udział wzięli: Marek Woszczyk – Prezes Urzędu Regulacji Energetyki; Janusz Steinhoff, Wicepremier w latach 1997-2001, Minister Gospodarki w rządzie Jerzego Buzka, prof. Anna Fornalczyk – Pierwsza Prezes Urzędu Antymonopolowego, COMPER Fornalczyk i Wspólnicy; Wiesław Kaczmarek, Minister w rządzie Leszka Millera, Jean-Andre Barbosa – Dyrektor Generalny, AREVA Polska.
***
Konferencja EUROPOWER to wydarzenie, które od kilkunastu lat skupia w jednym miejscu prezesów, członków zarząduw, dyrektorów koncernów oraz grup energetyczno-paliwowych, elektrowni, elektrociepłowni, przedsiębiorstw sieciowych oraz firm świadczących usługi dla podmiotów branży energetycznej. Spotkanie to jest miejscem wymiany wiedzy i doświadczeń ekspertów sektora energetyczno-paliwowego oraz administracji centralnej. Konferencja EUROPOWER jest efektywną platformą dialogu dotyczącego rozwoju rynków na różnych płaszczyznach. Uczestnicy tego wydarzenia mają okazję do rozmowy o najistotniejszych zmianach zachodzących na rynku, analizy nowych trendów oraz wspólnego poszukiwania modeli biznesowych, pozwalających na realizację przyjętych wcześniej strategii.
Marta Łasak
asystentka posła Adam Szejnfelda