Już po raz piąty dziennik „Rzeczpospolita” ogłosiła swój Ranking Najsilniejszych Polskich Marek 2011. Gościem honorowym gali był poseł Adam Szejnfeld, który wraz redaktorem naczelnym Tomaszem Wróblewskim wręczał nagrody finalistom i laureatom.
Ranking „Rzeczpospolitej” pokazuje jak wiele od 1989 r. osiągnęły firmy, które narodziły się z Polski. Patrząc nie tylko na pierwszą 10, ale nawet na pierwszą 100 widzimy przedsiębiorstwa, które nie tylko doskonale radzą sobie na rynku krajowym, ale konkurują z firmami na arenie międzynarodowej i pokazuje, że naprawdę mamy z czego być dumni. Oceniając poszczególne marki sklasyfikowano je w kilka kategorii wg różnych branż ich działalności. Pierwszą dziesiątkę najdroższych natomiast marek w Polsce tworzą:
1. Orlen – 3794,2 mln
2. PKO Bank Polski – 3644,0 mln
3. PZU – 2830,2mln
4. Telekomunikacja Polska – 1813,4 mln
5. Era – 1479,9 mln
6. Biedronka – 1350,3 mln
7. TVN – 1322,4 mln
8. Bank Pekao – 1297,3 mln
9. Plus – 1084,9 mln
10 Bank BPH – 1065,4 mln
***
Ranking Najsilniejszych Polskich Marek to:
- Pierwszy w Polsce ranking marek oparty na kryteriach finansowych, a nie jakościowych (według szacowanych wartości marek wyrażonych w kategoriach pieniężnych)
- Przegląd największych i najsilniejszych marek zbudowanych na polskim rynku
- Weryfikacja tego na ile rozpoznawalność, prestiż, lojalność i inne miary jakościowe wpływają na wartość marki
- Ranking ogranicza się do marek konsumenckich
Celem projektu jest:
- Promocja polskiej gospodarki poprzez pokazanie, że w Polsce również można tworzyć silne marki, w niczym nie ustępujące markom kreowanym przez światowych gigantów
- Wzbudzenie zainteresowania spółek kwestiami efektywnego zarządzania marką i mierzenia jej wartości
- Podniesienie świadomości marki jako aktywa przedsiębiorstwa
- Stworzenie najbardziej respektowanego i rozpoznawalnego rankingu marek w kraju
Marta Łasak
asystentka posła Adama Szejnfelda
www.szejnfeld.pl