Eurodeputowany Adam Szejnfeld wziął udział w posiedzeniu Kapituły Godła „Teraz Polska”. W obecnej edycji zgłosiło się 66 uczestników w kategoriach Najlepszy produkt, Najlepsza usługa, Przedsięwzięcie innowacyjne oraz Najlepsza gmina. Wybrano też osoby godne tytułu „Wybitny Polak”. Oficjalne wręczenie nominacji odbędzie się 11 maja 2017 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach podczas IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Natomiast Laureatów XXVII edycji Konkursu „Teraz Polska” poznamy podczas uroczystej gali wręczenia statuetek 29 maja 2017 r. w Teatrze Wielkim w Warszawie.
Pośród wszystkich wniosków Kolegium Ekspertów (składające się z przedstawicieli branżowych instytutów badawczych, laboratoriów, szkół wyższych, itp.) pozytywnie zaopiniowała 60 kandydatów, w tym: 33 zgłoszenia w kategorii Najlepszy Produkt, 14 w kategorii Najlepsze Usługi, 7 dla kategorii Przedsięwzięć innowacyjnych oraz 6 w edycji Konkursu „Teraz Polska” dla gmin. Nominowani zaprezentowali się Kapitule Konkursu „Teraz Polska” podczas wystawy na PGE Narodowym. Jury składające się z blisko 30 autorytetów życia społecznego, kulturalnego, gospodarczego, naukowego i politycznego pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera w drodze tajnego głosowania wybrało zwycięzców tegorocznej edycji Konkursu.
Konkurs ma coraz większą popularność oraz prestiż. Zdaniem laureatów do najważniejszych korzyści, jakie ich firmom przyniósł udział w Konkursie i używanie Godła „Teraz Polska” należą przede wszystkim: prestiż, umocnienie pozytywnego wizerunku, wzrost zaufania, lojalności i uznania klientów, wzrost rozpoznawalności firmy i jej oferty, ogólne korzyści wizerunkowe, wzrost konkurencyjności firmy i jej oferty.
Godło „Teraz Polska” na przestrzeni już ponad 25 lat stało się marką samą w sobie, a jego stosowanie jest najlepszą formą promocji firm. Jak wynika z badań sondażowych przeprowadzonych przez Ośrodek Badania Opinii Publicznej i Rynku MARECO, ponad 90% badanych uważa, że stosowanie Godła „Teraz Polska” w działaniach promocyjnych służy budowaniu prestiżu firmy i gmin oraz poprawie wizerunku przedsiębiorstwa lub produktu/usługi oraz gmin wśród ich odbiorców, kontrahentów, partnerów biznesowych oraz w otoczeniu społecznym, a także w oczach pracowników i konkurentów.
Marta Łasak
Asystentka Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda