Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Ochrona praw podróżnych

Redaktor admin on 26 Maj, 2017 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Overbooking, czyli praktyka sprzedaży większej liczby biletów niż ilość miejsc, którą dysponuje linia lotnicza na dany loty, nadal jest powszechnie stosowana przez europejskich i międzynarodowych przewoźników. Ostatnio mieliśmy do czynienia ponowienie z łamaniem praw konsumentów związane z tymi praktykami. Poseł Adam Szejnfeld, członek Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów PE, sprzeciwia się tego rodzaju praktykom. Zwrócił się więc z interwencją do Komisji Europejskiej w sprawie ochrony praw europejskich konsumentów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład samolotu pasażerskiego.

Linie lotnicze uzasadniają działania typu overbooking tym, iż chcą minimalizować przypadki przewożenia tzw. „pustych foteli”. Zgodnie z obowiązującymi w UE przepisami, w przypadku „odmowy przyjęcia na pokład” przewoźnik powinien zmienić rezerwację biletu na najbliższy możliwy termin, zapewnić opiekę w czasie oczekiwania na lot zastępczy oraz wypłacić odszkodowanie.

- Zazwyczaj linie lotnicze w pierwszej kolejności szukają ochotników, którzy dobrowolnie zgodzą się zrezygnować z zakupionego biletu w zamian za ww. bonifikaty. Niemniej jednak, w przypadku braku ochotników, według własnych kryteriów wybierają pasażerów, którzy mają zostać na lotnisku. W tej sytuacji negatywne konsekwencje nierozważnej polityki biletowej danego przewoźnika ponoszą niemal wyłącznie pasażerowie, którzy wcześniej zgodnie z prawem nabyli bilety, niejednokrotnie po bardzo wysokich cenach, uprawniające ich do odbycia danej podróży. – podkreślił poseł Adam Szejnfeld.

W swoim wystąpieniu do Komisji eurodeputowany z Wielkopolski zwrócił się o dążenie do zdecydowanego ograniczenia lub bezwzględnego zakazania takich praktyk polegających na overbooking. Zapytał także czy Komisja Europejska planuje podjąć działania mająca na celu podniesienie świadomości wśród europejskich konsumentów o prawach przysługujących im w przypadku odmowy przyjęcia na pokład.

Więcej na temat praw pasażerów linii lotniczych można znaleźć na stronie:

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_pl.htm

Joanna Jeżyk

Asystentka Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

Bruksela – Strasburg

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

www.facebook.com/PoselSzejnfeld

www.twitter.com/szejnfeld

www.instagram.com/szejnfeld

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)