Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Pociągiem z Berlina do Piły? TAK!

Redaktor admin on 25 Sierpień, 2015 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Po wejściu do struktur Unii Europejskiej Polska z sukcesem zmodernizowała swoją sieć dróg oraz przeprowadza modernizację linii kolejowych. Adam Szejnfeld, poseł do Parlamentu Europejskiego popiera wzrost atrakcyjności transportu kolejowego, jako bardziej sprzyjającego środowisku, dlatego z dużym zadowoleniem przyjął plan Arriva RP, która planuje uruchomić połączenie relacji Toruń – Berlin (przez Piłę). Oferta miałaby być atrakcyjniejsza od jazdy samochodem na tej trasie, a na jej uruchomieniu skorzystałyby również gminy z Północnej Wielkopolski. W związku z tym wystosował pismo do Marii Wasiak Minister Infrastruktury i Rozwoju z prośbą o zainteresowanie się projektem ze strony ministerstwa.

Pociąg Arrivy miałby przejeżdżać przez takie główne stacje jak Toruń, Bydgoszcz, Piła, Krzyż Wielkopolski, Gorzów Wielkopolski, Kostrzyn. Szczegółowa lista wszystkich stacji, na których zatrzyma się skład, jest w trakcie opracowania. Przewidywany czas przejazdu z Torunia do stolicy Niemiec będzie wynosił mniej niż 6 godzin i ma być konkurencyjny dla jazdy samochodem. Arriva podjęła decyzję o zbadaniu możliwości i potencjału uruchomienia pociągu międzynarodowego po pozytywnych doświadczeniach z komercyjnym uruchamianiem połączeń regionalnych. Projekt ma być realizowany m.in. przy wsparciu zainteresowanych samorządów.

Jak zaznaczył w swoim wystąpieniu do pani Minister eurodeputowany Adam Szejnfeld, proponowany przez Arriva RP projekt wydaje się być interesujący ze względu na perspektywę rozwoju transportu w północno-zachodnich regionach Polski, które w chwili obecnej są słabo skomunikowane. Istotne jest również znaczenie, jakie ma rozwój międzynarodowych połączeń polsko-niemieckich. Planowane połączenie kolejowe miałoby tworzyć oś komunikacyjną łączącą trzy polskie województwa z Berlinem. Dodatkowo gwarantowałoby to rozwój turystyki oraz związane z tym korzyści finansowe dla regionu. Zwiększenie dostępności owych regionów mogłoby wpłynąć na ich atrakcyjność, jako destynacji turystycznych, tym bardziej, iż otwarcie linii miałoby być powiązane z akcją promującą zaangażowane gminy. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż projekt ten promuje kolej, jako transport „pierwszego wyboru”, co miałoby pozytywny wpływ zarówno na środowisko jak i sytuację na drogach.

Poseł Adam Szejnfeld zwrócił się do Pani Minister m.in. z pytaniem: „Czy Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju jest zainteresowane tym projektem oraz czy istniałaby ewentualnie możliwość wsparcia go w ramach jednego z programów krajowych lub unijnych?”

***

Grupa Arriva w Europie działa w 14 krajach, gdzie zatrudnia 54 500 osób. Rocznie różnymi pojazdami (pociągi, autobusy, tramwaje) przewozi 2,2 mld pasażerów. Arriva RP to polski prywatny przewoźnik kolejowy z siedzibą w Toruniu, świadczący usługi na terenie województw: kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego. Spółka należy do koncernu Deutsche Bahn.

To nie pierwsza inicjatywa eurodeputowanego Szejnfelda w sprawie zwiększenia atrakcyjności kolei wobec innych środków transportu w Europie. W bieżącym roku wystosował na przykład w tej sprawie zapytanie do Komisji Europejskiej. Więcej informacji:

http://www.szejnfeld.pl/index.php/komunikaty/szejnfeld-w-brukseli-na-rzecz-rozwoju-kolei/.

Marta Łasak

asystentka Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)