Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Podziękowania dla posła Szejnfelda

Redaktor admin on 23 Październik, 2015 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Remont i modernizacja pilskiego Dworca PKP to było „oczko w głowie” wcześniej posła, a teraz eurodeputowanego Adama Szejnfelda. Wielkopolski eurodeputowany wraz z senatorem Mieczysławem Augustynem, a także władzami miasta Piły, na czele z prezydentem Piotrem Głowskim, przez wiele lat starali się o to, aby wizytówka Piły mogła odzyskać swój dawny, piękny blask. Podsumowanie tych działań mieszkańcy oraz podróżni mogli oficjalnie podziwiać w dniu 23 października 2015 r. Tego dnia bowiem nastąpiło „wielkie otwarcie” pilskiego Dworca PKP po remoncie i modernizacja. W uroczystości udział wzięła także poseł Maria Małgorzata Janyska.

Pan Grzegorz Tomaszewski, dyrektor zarządzający w PKP oraz obecny na uroczystości Krzysztof Szewc, wiceprezydent Piły, podziękowali posłowi Szejnfeldowi, za jego wkład i wsparcie idei rewitalizacja Dworca PKP, w tym zdobycie tak wysokiej kwoty dofinansowania, dzięki czemu modernizacja budynku dworca mogła odbyć się w miarę kompleksowo i w możliwie krótkim czasie. Równie cieple słowa podziękowania skierowano pod adresem senatora Mieczysława Augustyna.

Po wielu latach, możemy się dzisiaj cieszyć, że Piła ma odnowioną, nowoczesną i piękną wizytówkę – Dworzec PKP. Trzeba jednak pamiętać, że to jeden z wielu elementów działań rządu na rzecz remontów, modernizacji oraz budowy infrastruktury kolejowej w Polsce. Dzisiaj oddawany oficjalnie do użytku Dworzec w Pile należy bowiem do grona 110 już wyremontowanych dworców w Polsce. W naszej części Wielkopolski wcześniej oddano m.in. dworce w Chodzieży i Wągrowcu oraz wybudowano nowy dworzec w Poznaniu. Obecnie kończonych jest następnych 20 inwestycji tego typu, w tym także w Kaliszu. Ale działania rządu i Zarzadu PKP, to nie tylko dworce, to przede wszystkim linie kolejowe oraz nowy tabor. Do tej pory oddano ok. 7 tys. km torów, czyli budowano i modernizowano w Polsce ok. tysiąca km torów rocznie. Tylko w ostatnich latach PKP wydało na inwestycje 22 mld zł. W bieżącym roku na tory wyjadą też nowe składy pociągów o wartości 6 mld zł. Tym sposobem tyko spółka Intercity będzie miała nowy lub zmodernizowany tabor aż w 70%. Do końca nowej perspektywy finansowej przewiduje się wydać w PKP aż 67,5 mld zł. To ogromne pieniądze. Bardzo się cieszę, że możemy tu, w Pile, brać udział w tym wielkim cywilizacyjnym przedsięwzięciu, zwłaszcza, że będzie ono u nas dotyczyło nie tylko dworców, ale również całej linii kolejowej Poznań – Piła – mówił na otwarciu dworca w pile poseł Adam Szejnfeld.

Od samego początku moich starań chciałem, aby zabytkowy dworzec w Pile stał się wreszcie piękną wizytówką naszego miasta i całego subregionu. Dzisiaj możemy być dumni patrząc na obecny budynek nie tylko na zewnątrz, ale również wewnątrz. Nie bez znaczenia ważna jest również bardzo dobra współpraca PKP z lokalnymi władzami, z prezydentem oraz organizacjami pozarządowymi, dzięki czemu dworzec będzie żył nie tylko życiem kolejowym. – Mówił po uroczystościach eurodeputowany z Piły.

Dworzec kolejowy w Pile jest niezwykły ze względu na swoją lokalizację na międzytorzu, jest podpiwniczony i posiada trzy kondygnacje naziemne. Pilski dworzec doczekał się kompleksowej przebudowy i modernizacji. Został gruntownie odnowiony zarówno na zewnątrz, jak i w środku, wszystko przy uwzględnieniu zabytkowego charakteru budynku i zadbaniu o jego historyczne elementy. Jednocześnie stał się bardziej funkcjonalny i przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Na dworcu PKP w Pile będzie restauracja, swoją siedzibę będzie mieć też straż miejska oraz organizacje pozarządowe. W przyszłości zlokalizowanych tu będzie także kilka lokali komercyjnych tak, aby dworzec mógł zarabiać na swoje utrzymanie.

***

Od 2012 r. PKP zmodernizowało lub wybudowało na terenie województwa wielkopolskiego aż 12 dworców: Chodzież, Gniezno, Jarocin, Kępno, Koło, Kościan, Poznań Główny, Rawicz, Swarzędz, Środa Wielkopolska, Wągrowiec. Ostatnie dwie modernizacje oddawane w 2015 r. dotyczą dworców w Pile oraz Kaliszu. Koszt remontu w Kaliszu wyniósł ponad 7,5 mln zł, zaś w Pile ok. 20 mln. Obydwa dworce zostały gruntownie zmodernizowane, odnowione oraz unowocześnione, zachowując przy tym oryginalny wygląd.

Województwo Wielkopolskie w zakresie infrastruktury kolejowej jest obecnie beneficjentem trzech z siedmiu projektów zgłoszonych i zaakceptowanych w pierwszym konkursie w ramach CEF, który przewiduje nakłady na łączną sumę 8,3 mld złotych. Wartość tych projektów w regionie przekracza 6 mld złotych. PLK zrealizują prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie, na trasie Wrocław – Poznań odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń oraz na linii E 20 Warszawa – Poznań na odcinku Sochaczew – Swarzędz.

W grudniu 2014 r., dzięki uruchomieniu pociągów Pendolino i nowym rozkładom jazdy, skrócił się czas podróży między największymi miastami, np. z Warszawy do Krakowa do ok. 2,5 godz., a z Warszawy do Gdańska do ok. 3 godz. Kolejne skrócenie czasu przejazdu nastąpi w grudniu 2015 r., ponieważ na tory wyjadą nowe składy pociągów o wartości 6 mld zł. Tabor PKP Intercity na koniec 2015 r. w ok. 70% będzie nowy lub zmodernizowany. Na wykonanie zadań „Krajowego programu kolejowego” do 2023 roku zostanie przeznaczone 67,5 mld zł.

Marta Łasak

asystentka posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)