Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Promocja Polski w Brukseli

Redaktor admin on 7 Październik, 2014 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Członek Rady Turystyki przy Ministrze Gospodarki, przewodniczący Stałej Komisji ds. Promocji i Rozwoju Turystyki w Sejmie, szef Komisji Gospodarki, w ramach której kompetencji poczesne miejsce zajmował przemysł turystyczny, autor programu gospodarczego PO w zakresie rozwoju turystyki, w końcu wiceminister gospodarki, który zawsze uznawał turystykę, jako element gospodarki, a nie tylko wypoczynku i sportu – tak można byłoby scharakteryzować posła Szejnfelda. Nie dziwi więc, że jedne z jego pierwszych kroków w Brukseli, jako poseł do Parlamentu Europejskiego, skierował do Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, oddziału zagranicznego rządowej agencji Polskiej Organizacji Turystycznej w Belgii.

Promocja Polski, w tym Wielkopolski to jedno z najważniejszych zadań, jakie stoi przed nami – uważa Adam Szejnfeld. Skuteczne działania w tym zakresie przekładają się bowiem na rozwój w bardzo wielu innych dziedzinach życia. Temu celowi służyła wizyta posła Szejnfelda w POIT w Brukseli, w trakcie której omówione zostały możliwości współpracy na rzecz promowania Polski i naszego regionu w Belgii, Holandii oraz Luksemburgu.

Wielkopolska to jeden z najpiękniejszych regionów Polski, który ma bardzo wiele atrakcji do zaoferowania szczególnie tym, którzy lubią aktywnie wypoczywać. Malowniczy szlak wodny Wielkiej Pętli Wielkopolski, możliwość nauki jazdy konnej pod okiem wykwalifikowanych instruktorów, doskonale oznakowane szlaki rowerowe, łącznie z dostępem do GPS, a do tego pyszne potrawy lokalne i ciekawe smakowo piwa z lokalnych browarów – to przepis na udane wakacje. To wszystko można znaleźć w naszym regionie. Trzeba więc promować wizerunek Wielkopolski jako miejsca, do którego warto przyjechać – podkreślił poseł Adam Szejnfeld w trakcie spotkania z Dominiką Szulc, dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej (POIT) w Brukseli.

Mimo stosunkowo bliskiej odległości geograficznej, Wielkopolska, jak i cała Polska, nadal nie są postrzegana jako oczywisty kierunek wyjazdów turystycznych mieszkańców tych trzech państw. Sytuację tę zmieniło jednak, jak podkreśliła pani dyrektor Dominika Szulc, EURO 2012 zorganizowane przez Polskę wspólnie z Ukrainą. Szczególnie miasta-gospodarze, m.in. Poznań, skorzystały wówczas wizerunkowo na mistrzostwach.

***

Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej (POIT), tworzone są w krajach ważnych oraz perspektywicznych dla rozwoju turystyki przyjazdowej do Polski. Polska Organizacja Turystyczna (POT) powołała dotychczas 14 takich ośrodków, z czego 12 zlokalizowanych jest w Europie, jeden w Stanach Zjednoczonych (Nowy Jork) i jeden w Japonii (Tokio).

POIT powoływane są w celu realizacji zadań statutowych POT na obszarach swojego działania. Ich obecność na danym rynku nie tylko ułatwia gromadzenie informacji dotyczących wyjazdów z danego kraju i analizę danych pozyskiwanych z różnych źródeł, ale również pozwala na bezpośrednie i stałe kontakty z mediami oraz przedstawicielami branży, a także z konsumentami, którzy planują podróż do Polski.

Poniżej podajemy kontakt do biura POIT w Brukseli:

Office National Polonais de Tourisme

Av. de la Renaissance 20 bte 25

1000 Bruxelles

tel. +32/0/ 2 740 06 20

Źródło: Informacja własna oraz strona http://www.pot.gov.pl/o-polskiej-organizacji-turystycznej/i/struktura-organizacyjna/osrodki-zagraniczne-pot.

Mateusz Grzelczyk

Asystent Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

Bruksela – Strasburg

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)