Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Serce Piły znów zacznie bić. Dworzec PKP w Pile

Redaktor admin on 28 Styczeń, 2011 dostępny w Komunikaty. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Poseł Adam Szejnfeld w dniu 24 stycznia br. spotkał się w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego w Warszawie z panią Minister Elżbietą Bieńkowską. Przedmiotem rozmowy była przyszłość pilskiego Dworca PKP. W połowie XX w. dzięki kolei Piła z miasta, którego rozwój opierał się na rolnictwie, handlu i rzemiośle, stała się znaczącym ośrodkiem gospodarczym w Północnej Wielkopolsce. Jednak z czasów świetności pilskiej kolei obecnie nie pozostało zbyt wiele, wystarczy pójść na dworzec kolejowy i zobaczyć, że dawne serce naszego miasta mocno przygasło.

Działania poprzednich władz samorządowych oraz zarządców spółek PKP spowodowało, że znaczenie Dworca Głównego Piła bardzo osłabło. Wiązało się to z jednoczesną dewastacją obiektów, a przecież większość budynków znajdujących się na jego terenie od 2010 roku jest już oficjalnie zabytkami (wystarczy wspomnieć „Okrąglak”, który jest jedynym zespołem obiektów w Polsce i jednym z nielicznych w Europie zachowanych w oryginalnej formie).

W sprawie rewitalizacji terenów kolejowych w Pile poseł Adam Szejnfeld spotkał się z panią minister Elżbietą Bieńkowską. Podczas spotkania omawiano plan inwestycji, która ma zostać zrealizowana w 2012 roku. Zakłada on:

- likwidację torów po stronie północnej (przełożenie torowiska),

- stworzenie reprezentacyjnego peronu (nr 1)

- oddanie do użytku terenów inwestycyjnych przy ul. Zakopiańskiej.

Prócz wyżej wymienionych zmian planuje się również odnowić podziemne przejście prowadzące na stację oraz wydobyć z niego walory kulturalne. Całość inwestycji szacowana jest na 150 mln zł i ma zostać zrealizowana na podstawie umowy trójstronnej miedzy PKP, PLK oraz miastem Piła.

Celem projektu jest efektywne zagospodarowanie dworca kolejowego przez zdywersyfikowanie obecnych funkcji. Opierając się na podobnych projektach realizowanych w Polsce (np. Widzew Łódź) planowane jest ustanowienie na miejscu m.in. siedziby Straży Miejskiej, co w efektywny sposób poprawiłoby warunki bezpieczeństwa tego obszaru. Z uwagi na ruch pasażerski zakłada się również stworzenie Regionalnego Centrum Organizacji Turystycznych oraz stworzenie siedzib organizacji turystycznych.

W sprawach Dworca PKP i „Okrąglaka” aktywnie działa także prezydent Piły, pan Piotr Głowski. Na przykład w dniu 14 stycznia doszło w tej sprawie do spotkania pana prezydenta, w którym uczestniczyli: Jacek Prześluga – Członek Zarządu PKP, Roman Biniszkiewicz- Dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Poznaniu, Grzegorz Tomaszewski - z-ca Dyrektora ds. Handlowo – eksploatacyjnych, Włodzimierz Wiatr - z-ca Dyrektora ds. technicznych PKP Polskie Linie Kolejowe, Daniel Załuski - Studio DZ, Piotr Głowski - Prezydent Miasta Piły, Krzysztof Szewc – z-ca Prezydenta Miasta Piły, Beata Dudzińska- z-ca Prezydenta Miasta Piły, Henryk Gawroński – Naczelnik Wydziału Architektury UM Piła.

Mamy nadzieję, że te działania doprowadzą do rewitalizacji Dworca PKP i zagospodarowania słynnego pilskiego „Okrąglaka”.

Antoni Kolasa

Dyrektor Biura Posła Adama Szejnfelda

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)