To niezwykle ważna wiadomość dla nas, dla Piły i dla całego regionu. To również ogromna satysfakcja dla mnie, bo pokazuje, że wiele lat starań, interpelacji, pism, spotkań, nie tylko w Warszawie, ale i w Brukseli, przyniosła rezultat – powiedział Adam Szejnfeld, poseł do Parlamentu Europejskiego, podsumowując zaprezentowany przez Premier Ewę Kopacz „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023”. W „Programie” znalazły się niezwykle ważne dla Piły, regionu i całej Wielkopolski plany budowy dróg ekspresowych S 10 i S 11, a w tym budowa obwodnicy Piły i Ujścia. To ogromny sukces wszystkich, którzy walczyli o to, aby na podstawowej liście, oprócz trasy S5 (Wrocław, Poznań, Bydgoszcz, autostrada A1), znalazły się również krajowe drogi nr 10 i 11. Eurodeputowany Adam Szejnfeld, wraz z senatorem Mieczysławem Augustynem oraz prezydentem Piły Piotrem Głowskim, przedstawili swoje stanowisko w tej sprawie podczas konferencji prasowej, która odbyła się 27 sierpnia 2015 r. w Pile
Podczas wielu spotkań z potencjalnymi inwestorami zawsze padało pytanie jak daleko jest z Piły do np. Poznania, Bydgoszczy czy Warszawy. Inwestorów obchodziło przede wszystkim nie odległość a potrzebny czas na przemieszczenie się z Piły do danego miasta. Odległość bowiem i czas transportu dla większości firm dzisiaj ma kluczowe znaczenie dla podjęcia decyzji inwestycyjnej. Piła, moim zdaniem, często właśnie z tego powodu przegrywa konkurencję z innymi miejscowościami – mówił dzisiaj europosłem Adam Szejnfeld.
Szybki transport kołowy daje szansę większego zainteresowania przedsiębiorców, inwestorów Piłą i Wielkopolską Północną, a jeśli te zainteresowanie przekładać na inwestycje, to naturalnie powoduje to również w swoich konsekwencjach zwiększenie liczby nowych miejsc pracy. Drogi to jest krwiobieg nie tylko społeczny, ale przede wszystkim gospodarczy, służy nie tylko zwiększeniu komfortu, poczucia bezpieczeństwa, czy rozwoju turystyki, ale są też ważnym czynnikiem stymulującym wzrost gospodarczy i przyrost miejsc pracy – powiedział poseł Adam Szejnfeld.
Ogłoszenie planu nie jest kwestią wyborczą, ponieważ mamy do czynienia tak naprawdę z praktycznym otwarciem nowej perspektywy finansowej UE na lata 2014 – 2020. Od ubiegłego roku był tworzony program wydania tych kilkuset miliardów złotych w skali kraju, a teraz mamy finał tych prac. – rozwiewał wątpliwości poseł Szejnfeld.
W przedstawiony przez panią Premier Ewę Kopacz „Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023” znalazły się istotne dla Piły i regionu drogi ekspresowe i obwodnice, a konkretnie budowa S10 oraz S11. Szczegóły oraz harmonogram prac, vide link:
http://mir.bip.gov.pl/fobjects/download/66695/zalpbdk20142023_240815-pdf.html
Marta Łasak
asystentka Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda