Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Szejnfeld zabrał głos

Redaktor admin on 15 Lipiec, 2014 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Musimy dbać o symetrię praw i obowiązków pomiędzy przedsiębiorcami i ich klientami – konsumentami. Zbyt bowiem często podejmuje się w Unii Europejskiej rozwiązania na rzecz konsumentów, ale nakładające za duże ciężary na przedsiębiorców. W swojej konsekwencji rozwiązania te są szkodliwe także i dla samych klientów. Nadmierne obowiązki bowiem albo doprowadzają do zachwiania konkurencji na rynku i uderzają w przedsiębiorców, albo skutkują przerzucaniem obciążeń na konsumentów w cenach usług i towarów – mówił poseł Adam Szejnfeld na posiedzeniu przygotowawczym przedstawicieli frakcji EPP – członków Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego (IMCO) w dniu 14 lipca br. w Strasburgu.

W dyskusji na temat rynków wrażliwych oraz tych, gdzie komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów powinna podjąć swoje działania, poseł Szejnfeld zwrócił też uwagę na rynek farmaceutyczny oraz rynek usług medycznych. Są to rynki, które nie działają w sposób wolny od ingerencji państwa, działają na nich także firmy posiadające pozycje monopolistyczne lub choćby dominujące, co źle wpływa na sytuację konsumentów, w tym pacjentów – mówił poseł Adam Szejnfeld.

Członkowie Komisji IMCO z frakcji EPP w sposób zdecydowany opowiedzieli się za kontynuacją prac nad rozwojem jednolitego rynku cyfrowego, aby w dalszym ciągu zmniejszać koszty konsumentów związane z korzystaniem z usług elektronicznych. W podobnym zakresie  Komisja IMCO zajmie się również sprawami dotyczącymi usług transportowych.

Mateusz Grzelczyk

asystent Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

Bruksela – Strasburg

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)