Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Banki przyjazne klientom

Redaktor admin on 2 Luty, 2009 dostępny w Felietony, Felietony 2009 rok. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Trzy dni spędził w podziemiach banku pewien starszy Włoch. Mężczyzna zabłądził wychodząc z banku – zamiast do wyjścia zszedł do piwnic i przepadł na kilkadziesiąt godzin. Dopiero intensywne poszukiwania rodziny wraz z policją przyniosły rezultat i możliwe było odnalezienie wycieńczonego mężczyzny.
Powyższa historia mogłaby być doskonałą metaforą tego, jak wielu klientów banków czuje się idą do banku załatwić swoja sprawę. WIBOR, marża, kapitalizacja, opcaj, spread… – to wszystko pojęcia, których znaczenia powinniśmy się nauczyć, jeśli chcemy pożyczyć pieniądze na dobrych warunkach. Ci, którzy umowy kredytowe podpisują w pośpiechu, niemal bez czytania, często potem zostają zaskoczeni nieoczekiwanymi kosztami. I choć współczesne banki kładą duży nacisk na jakość relacji z klientem, nie oznacza to, że nie powinniśmy wiedzieć, co oznaczają poszczególne zapisy w umowach.
Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy jest się przedsiębiorcą chcącym skorzystać z pomocy banku w prowadzeniu swojej działalności. Wówczas bank staje się naszym naturalnym partnerem w interesach. Warto podkreślić fakt, że nie ma dobrego rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw bez współpracy z sektorem bankowym. Trudno również sobie wyobrazić rozwój banków przy słabo rozwijających się przedsiębiorstwach. To pewnego rodzaju system naczyń połączonych, który wymaga zaufania po obu stronach Ze względu na charakter przyszłej współpracy ważne jest jednak, aby dokonać słusznego wyboru i spośród wszystkich banków wytypować te, które oferują jak najlepsze warunki dla swoich klientów.
Po to by wyróżnić banki, w których osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą znaleźć najlepsze warunki, co roku organizowany jest konkurs “Bank przyjazny przedsiębiorcom”. W tym roku, podczas jubileuszowej X edycji miałem zaszczyt wręczyć im nagrody. Warto dodać, że jury konkursu dokładnie przyjrzało się wszystkim bankom startującym w konkursie. Audytorzy odwiedzili ponad 150 instytucji finansowych. Równocześnie prowadzone były badania opinii klientów, w której przedsiębiorcy poddawali ocenie ponad 20 najważniejszych aspektów obsługi i działania danej placówki.
Bank przyjazny dla przedsiębiorców to bank, który posiada ofertę produktów i usług dostosowanych do potrzeb sektora MSP, jak również dysponuje kadrą wyspecjalizowaną w zakresie jego obsługi. Przede wszystkim jednak, taki bank traktuje przedsiębiorców jak najważniejszych swoich klientów i zapewnia im fachowe doradztwo, tak by na każdym etapie swojej działalności gospodarczej czuli się pewnie.
Obecny rok będzie dużym wyzwaniem zarówno dla banków jak i przedsiębiorstw. Światowy kryzys odczujemy wszyscy. Mam jednak nadzieję, że współdziałając i starając się zrozumieć wzajemne potrzeby, będziemy w stanie stawić czoła trudnościom. Dzięki konkursom takim jak powyższy promowane są banki, dla których opinia klientów i ich zadowolenie są najważniejsze. W efekcie, dla coraz większej liczby prywatnych instytucji finansowych oczywistym staje się fakt, że ze współpracy muszą być zadowolone obie strony.

Adam Szejnfeld

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)